خیاطی، هنری درآمد زا

هنر خیاطی از گذشته های دور در ایران به عنوان یک هنر اصیل همیشه مورد توجه بوده است. فراگیری این فن نه تنها گامی ملی در جهت خودکفایی است بلکه هنری است که زندگی فردی را هم آراسته می‌نماید. کسب درآمد از خیاطی در منزل هم به اقتصاد خانوده کمک می کنه و هم اوقات فراغت خانم ها رو به بهترین شکلی پر می کنه. چه تفریحی جالب تر از اینکه توی خونه خودت بشینی و توی کارگاه خودت پول به دست بیاری. حتی اگر دوست داشته باشی می تونی لباس خودت و بچه ها رو هم بدوزی که باز هم صرفه جویی در مخارج خانوار میشه.

خیاطی می‌تواند از یک کسب‌و‌کار خانگی با درآمد محدود تا کارگاه‌های بزرگ و مزون‌های معتبر و پول‌ساز را دربربگیرد. آنچه برای شما در این شغل تمایز ایجاد می‌کند، این است که به روز باشید.

درست است که خیاطان زحمت‌ زیادی را برای دوخت یک لباس متحمل می‌شوند اما به همان اندازه دستمزد دریافت می‌کنند.

اگر بتوانید مشتری را راضی نگه دارید می‌توانید از طریق این شغل پولدار شوید.

کار خیاط آمیخته با هنر، خلاقیت و مهارت است. خیاط باید انواع پارچه را شناخته و در دوخت‌و‌دوز مهارت داشته باشد. همچنین داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی برای این شغل لازم است. در کنار همه این‌ها شاید بتوان داشتن تجربه را مهم‌ترین عامل موفقیت در شغل خیاطی دانست. هرچه خیاط تجربه بیشتری داشته باشد، در کارش موفق‌تر خواهد بود.

این روزها مزون هایی هستند که با کمی خلاقیت برای دوخت لباس‌های شب و مجلسی دستمزدهای میلیونی دریافت می‌کنند. قیمت‌گذاری برای دوخت وجود ندارد و دستمزد خیاطی توافقی و بسته به میزان هنری است که خیاط برای دوخت لباس به‌کار می‌برد.

با درنظرگرفتن علاقه شخصی و کسب مهارت‌های لازم می‌توان با شروع شاگردی در کنار یک استاد ماهر، کسب‌وکاری با مبلغ سرمایه‌گذاری کم و سوددهی مناسب  را از شغل خیاطی رقم زد.

یکی از بهترین زمینه های فعالیت در حوزه خیاطی، دوخت لباس عروس می باشد. این بخش دارای سود بالا و مخاطبان خاص خود است و شما می توانید خیلی زود خود را در این دسته به یک برند فردی تبدیل نمایید.

لباس شب یکی از پر مخاطب ترین نوع لباس ها می باشد. شما به راحتی می توانید انواع لباس شب را بدوزید و برای مشتریان خود آماده کنید. راه اندازی یک صفحه اینستاگرام می تواند برای شما تبدیل به یک فروشگاه بزرگ شود و شما با استفاده از آن به کسب درآمد برسید.

دوخت پرده، روبالشی، ملحفه، رو تختی، رومیزی، روکش وسایل برقی و موارد مشابه جزء سری دوزی و کارهای همیشگی هست که مشتری های دائمی داره. همچنین فروشگاه های زیادی حاضرن برای محصولات با کیفیت پول پرداخت کنند.

بعضی لباس ها یکبار مصرف هستن مثلا لباس هایی که برای مراسم دانش آموزی و تئاترهای مدرسه دوخته میشن قابل استفاده مجدد نیستن. لباس های فانتزی برای جشن تولد بچه ها هم همون یک شب استفاده میشن. سفارش لباس به خیاط های خانگی و دوخت لباس های مناسبتی بسیار ارزون تر از لباس های آماده هست. خیاطی در منزل یک حرفه متنوع و پولساز هم هست.

این موضوع را فراموش نکنید که پوشاک جزء جدا نشدنی زندگی همه انسان های دنیاست پس مشتریان همیشگی دارد

و یک کسب و کار با درآمد دائمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *

سبد خرید